Klantgerichte dienstverlening in het AI-Tijdperk
In de snel evoluerende wereld van de juridische sector heeft AI een revolutie veroorzaakt, waardoor processen efficiënter en nauwkeuriger worden uitgevoerd. Bij Legal Freaks zijn we ons bewust van het immense potentieel van AI en omarmen we deze technologie ten volle. Maar te midden van deze technologische vooruitgang mogen we niet vergeten wat er echt toe doet: de klantenervaring.
De efficientiewinsten zijn gigantisch
AI biedt zonder twijfel aanzienlijke efficiëntiewinsten. Door AI te gebruiken om bijvoorbeeld contracten te analyseren en risico's te identificeren, kunnen we sneller werken zonder aan kwaliteit in te leveren. Méér nog, de kwaliteit van het advies gaat er zelfs verder op vooruit, mits het model goed getraind is.
Echter, AI op zichzelf is slechts een operationeel hulpmiddel en geen onderscheidende factor. Vroeg of laat zullen alle moderne dienstverleners vergelijkbare tools in hun tech stack hebben. Wat echt het verschil maakt, is de klantenervaring.
De klantenervaring is even belangrijk
In het boek "The Client Centered Law Firm" benadrukt Jack Newton dat klanten betalen voor zowel het juridisch werk als de klantenervaring. Zodra het juridisch werk aan de verwachtingen voldoet, wordt de kwaliteit van de klantenervaring de bepalende factor. Vertrouwen en mond-tot-mondreclame zijn essentieel in onze sector, en daarom is het cruciaal om te investeren in een uitstekende klantenervaring.
Bij Legal Freaks staat daarom de klant ook echt centraal. We begrijpen dat ondernemers liever hun energie steken in de ontwikkeling van hun bedrijf dan aan juridische zaken. Daarom nemen we de tijd om hun behoeften echt te begrijpen, door te luisteren, vragen te stellen en ons in te leven in hun situatie. Dit begint altijd met een grondig kennismakingsgesprek voordat we een offerte opstellen. We willen er zeker van zijn dat we echt bieden wat onze klanten nodig hebben.
Die gesprekken vormen ook de basis voor het uitwerken van nieuwe producten en diensten die nóg beter tegemoet komen aan de verwachtingen van onze klanten.
Conclusie
In een tijdperk waarin technologie de norm is geworden, blijft de menselijke factor van onschatbare waarde. Bij Legal Freaks zijn we ervan overtuigd dat het samenspel tussen AI en een uitstekende klantenervaring ons zal helpen om onze positie als vertrouwde juridische partner verder te versterken. Bovendien laat het goede contact dat we hebben met klanten ons toe om diepgaand vragen te stellen over nieuwe producten en diensten. Zo proberen we beter tegemoet te komen aan hun noden en kunnen we verder innoveren.
Nood aan een juridische business partner?
Hoe kan gebruikersonderzoek contracten verbeteren?
Een juridische afdeling opbouwen – 5 aandachtspunten
Strengere beveiligingseisen op komst voor soft-en hardware
NIS2, van toepassing op jouw onderneming?
NIS2, welke impact op je onderneming?
NIS2, is je onderneming al geregistreerd?
Hoe kan je een besloten vennootschap of bv oprichten?
Niet-concurrentiebeding voor consultants
Kan je je slogan als merk beschermen?
Retourrecht op online trainingen: hoe zit dat precies?
Wat mag je wel of niet met klantenreviews?
Hoe sluit je sneller deals met goeie contracten?
Hoe open source compliant gebruiken?
Een platform bouwen? Opgelet voor PSDII
Interview met Co-Founder Freekje De Vidts: Agile werken als legal